مادر دکتر رامین پورارزجانی، پزشک کهریزک فاش کرد


مرتضوی: حوادث کهریزک ربطی به من ندارد.
مرگ پزشک کهریزک نیاز به بررسی ندارد





پنجشنبه 19 – 11 – 2009

چندی پیش در خبرها داشتیم كه: دکتر رامین پورارزجانی، که دوران خدمت سربازی خود را به عنوان پزشک در بازداشتگاه کهریزک سپری می کرد، در پی اتفاقاتی که بعد از آشکار شدن وقایع بازداشتگاه کهریزک به وقوع پیوست، خودکشی کرده است.

این پزشک وظیفه و دانشجوی ممتازی که با رتبه دو رقمی در کنکور سرتاسری قبول شده بود اولین قربانی برگزاری دادگاهی غیرعلنی است که در پی حوادث این بازداشتگاه مورد سئوال و اتهام قرار گرفته بود.


درحالیکه متهمان اصلی ضرب و شتم وحشیانه زندانیان این بازداشتگاه متعلق به نیروی انتظامی، تاکنون مورد سئوال قرار نگرفته اند و حتی قاضی مرتضوی با اعمال فشار بر نمایندگان مجلس ازقرائت گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس هشتم جلوگیری می کند، رامین پورارزجانی، پزشک ۲۶ ساله، متهم می شود که در ماجرای شهادت زندانیان کهریزک مرتکب قصور پزشکی شده است و تهدید می گردد که پروانه پزشکی اش لغو و برای ۵ سال راهی زندان خواهد شد.


مادر رامین پور اندرجانی پزشک وظیفه ای که در بازداشتگاه کهریزک خدمت می کرد و خبر مرگ او اخیرا منتشر شده است، امروز اعلام کرد فرزندش "به علت بیان حقایقی در مورد شکنجه محسن روح الامینی یکی از قربانیان این بازداشتگاه ، کشته شده است."



وی در گفتگو با نوروز سایت رسمی جبهه مشارکت ازعمده ترین احزاب اصلاح طلب گفته است که قبل از رحلت فرزندش با دکتر روح الامینی پدرمحسن روح الامینی تماس گرفته وضمن بیان اینکه "محسن توسط رامین پیش از شهادت مورد معاینه قرارگرفته بود به او می گوید که جان پسر من به علت بیان حقایقی درمورد شکنجه و شهادت پسر شما در خطر است."

این در حالی است که فرمانده نیروی انتظامی روزگذشته علت مرگ دکتر کهریزک را "خودکشی" اعلام کرده بود.

نوروز می گوید بر اساس اطلاعاتی که پس از اطمینان از صحت آنها منتشر می کند ، دکتر روح الامینی در پاسخ به مادر رامین می گوید: "شما می خواهید من چه کارکنم؟ اگر رضایت بدهم مشکل شما حل می شود. شما با کسانی طرف هستید که متهم پرونده هستند نه من."

متهمان کهریزک


پایگاه اطلاع رسانی جبهه مشارکت اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ، احمدرضا رادان فرمانده پلیس تهران وسعید مرتضوی دادستان وقت تهران را مسئول مستقیم حوادث کهریزک معرفی کرده و آنها را به " متهم کردن افراد به جرم های خودساخته و ارتباط دادن اکثرحوادث به نیروهای خارجی " متهم کرده است.

نوروز ادعای خودکشی و نوشتن وصیت نامه توسط پزشک مورد نظر را " غیرقابل باور و ساختگی " خوانده وتاکید کرده است که " رامین پوراندرجانی پیش از مرگ با دوستانش تماس گرفته واعلام کرده است سه شنبه به تبریز خواهد آمد همچنین برای ادامه تحصیل از یک دانشگاه آلمانی پذیرش گرفته بود."

فرمانده پلیس دلیل مرگ پزشک کهریزک را " خودكشی به انگیزه شخصی یا از دست دادن روحیه " اعلام کرده و تاکید کرده بود " جسد او در آسایشگاه جمعی در دادسرا كشف شد و وصیت نامه ‌ای هم در كنارش كشف شد كه در آن از تهدیدهایی كه علیه او وجود داشت، گلایه كرده بود."

تهدیدهای رادان


سایت جبهه مشارکت در پایان می گوید : " اطلاعات نوروز مبین آن است که شخص احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی بارها رامین را مورد تهدید قرار داده و دستور به سکوت او داده بود."

بهداری نیروی انتظامی پیش از این علت مرگ رامین پوراندرجانی را " ایست قلبی در خواب " اعلام کرده بود اما اسماعیل احمدی مقدم روزگذشته علت مرگ این پزشک را " خودکشی " اعلام کرد.

همزمان با حوادث جنجال برانگیز انتخابات اخیر ایران گزارش های متعددی در مورد شکنجه بازداشت شدگان و مرگ برخی از آنان در این بازداشتگاه منتشرشده بود و تعدادی از این بازداشت شدگان پس از آزادی علیه مسئولان شکایت کرده بودند.

مقامات قضائی هم اعلام کرده بودند که چندتن از مسئولان بازداشتگاه برای پاسخگویی به تخلفات احضار شده اند وآنگونه که احمدی مقدم می گوید " این پزشك وظیفه به عنوان متهم احضار شده و با قرار آزاد بود."

خانواده مقتول ومخالفان اما مرگ او را با بیان حقایق کهریزک در ارتباط می دانند.


از منابع: العربیه نت




No comments:

Post a Comment


ارسال نظر شما تبدیل گر حروف لاتین به متن فارسی 

واشنگتن پست: جایزه صلح نوبل باید به ندا آقا سلطان میرسید و نه به باراک اوباما
نقل مطالب با لینک مستقیم و ذكر نام و آدرس خاک افشا، بلامانع میباشد به سایت خاک افشا خوش آمدید - شاد و بهروز باشید